سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، پاک است و پاکان را دوست دارد ؛پاکیزه است و پاکیزگان را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :11
کل بازدید :42981
تعداد کل یاداشته ها : 82
103/2/20
8:8 ص

علائم و درمان آبریزش بینی


 

  • علائم و درمان آبریزش بینی

    به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ بطور عادی غدد موجود در گلو و بینی، برای مرطوب نگه داشتن غشای بینی و مبارزه با عفونت‌ها، موکوس یا ماده مخاطی ترشح می‌کنند. آبریزش بینی هنگام ترشح بیش از حد موکوس که از عقب گلو خارج می‌شود، رخ می‌دهد. برخی از افراد آن را تخلیه می‌کنند که در اینصورت با سرفه، به ویژه زمانیکه به پشت دراز کشیده‌اند، همراه می‌شود. برخی دیگر، در ناحیه عقب گلو احساس خارش و خراشیدگی می‌کنند. التهاب ناشی از ترشح بیش از اندازه موکوس ممکن است باعث گرفتگی صدا و یا گلو درد شود.

    دلایل احتمالی آبریزش  بینی

    دلایل احتمالی بسیاری برای آبریزش بینی وجود دارد که عبارتند از :

    • عفونت باکتریایی سینوس
    • آنفلوآنزا یا سرماخوردگی معمولی به دلیل عفونت ویروسی
    • استفاده از اسپری بینی
    • آسیب وارد شدن به سر
    • ریفلاکس معده (GERD)
    • واکنش‌های آلرژیک
    • تغییرات هورمونی
    • انواع بخصوصی از غذاها
    • استفاده از برخی داروها مانند قرص‌های کنترل بارداری و داروهای فشار خون
    • بارداری
    • خشکی هوای درون خانه
    • اسپکتروم نامنظم بینی به دلیل ناهنجاری‌های ساختاری

    اگر مرتباً دچار آبریزش بینی می‌شوید، حتماً باید با پزشک متخصص تماس بگیرید تا دلایل احتمالی آن را دریافته و برای درمان آن اقدام کند. علیرغم این حقیقت که برخی از درمانهای خانگی، مانع از تخلیه بینی می‌شود، هیچ تحقیق جامعی در مورد اثرگذاری قطعی آنها انجام نشده است.

    علائم آبریزش بینی

    علاوه بر احساس آبریزش از ناحیه عقب بینی و گلو، آبریزش بینی با علائم زیر همراه است :

    • درد در گوش
    • سرفه‌هایی که در شب و هنگام دراز کشیدن تشدید می‌شوند.
    • گلو درد
    • متورم شدن لوزه‌ها و دیگر بافت‌ها در گلو

    بیشتر بخوانید:  درمانهای خانگی سینوزیت

    درمانهای خانگی آبریزش بینی

    1 ) مرطوب نگه داشتن

    اگر موکوس غلیظ باشد، می‌تواند ناراحت کننده و مانع از جریان تنفس شود. مرطوب نگه داشتن بینی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیشگیری از مسدود شدن مجاری بینی است. مرطوب نگه داشتن، همچنین، روشی عالی برای پیشگیری از عفونت سینوس و گوش است.  یکی از روشهای عالی برای این کار، مصرف مقدار کافی مایعات در طول روز است.

    2 ) اسپری آب و نمک

    به آسانی می‌توان مسدود شدن مجاری بینی را با چند بار استفاده از اسپری آب – نمک در روز کاهش داد. این اسپری با رقیق کردن مخاط بینی، از مسدود شدن مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند. البته در مصرف این اسپری باید احتیاط کرد؛ چراکه می‌تواند باعث عطسه‌های غیر قابل کنترل شود.

    3 ) چای زنجبیل

    مطالعات جامعی برای نشان دادن اثرگذاری زنجبیل در درمان آبریزش بینی انجام نشده است. با این وجود، گفته می‌شود که ریشه تند زنجبیل  می‌تواند در برطرف کردن احتقان، که گاهی با آبریزش بینی همراه می‌شود، مؤثر واقع شود. کافیست یک فنجان چای زنجبیل میل نمایید تا التهاب و درد گلو تسکین پیدا کند.

    4 ) غرغره کردن با محلول نمک

    غرغره کردن با محلول نمک یکی از آسانترین و ارزانترین  درمانهای خانگی برای درمان آبریزش بینی است. یک قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و چند بار در روز با آن غرغره کنید.

    5 ) بخور آب گرم

    بخور یکی دیگر از روشهای درمان آبریزش بینی است. این روش می‌تواند به میزان مؤثری ترشحات را کنترل کند. بخور، همچنین، یکی از درمانهای خانگی برای صاف و تخلیه کردن سینه از مواد مخاطی است. برای این کار کافیست یک جام را پر از آب جوش کرده و حوله‌ای روی سر قرار دهید و به مدت 10 دقیقه روی بخار نفس عمیق بکشید. می‌توانید هر نوع روغن طبیعی (مقدار کمی اکالیپتوس بهترین انتخاب است) نیز به آب اضافه کنید. این کار را هر روز دو الی سه بار تکرار کنید تا کاملاً بهبود پیدا کنید.

    بیشتر بخوانید:  درمانهای خانگی سینوزیت

    6 ) فلفل کاین

    فلفل کاین، که در ردیف بهترین آنتی هیستامین‌های حاوی ترکیب کپسایسین قرار دارد، یک درمان خانگی مؤثر برای درمان آبریزش بینی به شمار می‌آید. این ماده همچنین، التهاب گلو را کاهش می‌دهد و همین امر، آن را تبدیل به یک درمان مؤثر برای آبریزش بینی کرده است. کافیست نسبت های مساوی فلفل کاین و عسل (نصف قاشق چایخوری از هر دو) را با هم ترکیب کرده و تا چند روز، هر روز دو یا سه بار از آن بخورید.

    7 ) لیمو

    به دلیل دارا بودن مقدار فراوان ویتامین C، لیمو یکی دیگر از گزینه‌های طبیعی مؤثر برای درمان آبریزش بینی است. لیمو نه تنها مخاط بینی را رقیق می کند، بلکه مقاومت بدن در برابر عفونت را نیز بالا می‌برد. آب نصف لیمو را به مقداری آب اضافه کنید. برای بهتر کردن مزه آن، مقداری عسل نیز اضافه کنید و هر روز اول صبح، و چند بار در طول روز از آن میل نمایید.

    نکته آخر

    آبریزش بینی یک مشکل رایج و دامن گیر بسیاری از افراد در تمام سنین است و ترشح بیش از حد مخاط را همراه دارد. علائم این بیماری ممکن است ناراحت کننده باشند. خوشبختانه، تمام درمان خانگی آبریزش بینی که به آنها اشاره شد، می‌توانند علائم مرتبط با این بیماری را کاهش دهند. در صورتی که علائم  بهبودی نیافت و یا بدتر شد، بی‌درنگ به پزشک مراجعه نمایید.


  
  

خواص نارگیل | 30 خاصیت جادویی نارگیل سبز و قهوه ای برای سلامتی


 

  • خواص نارگیل | 30 خاصیت جادویی نارگیل سبز و قهوه ای برای سلامتی

    نارگیل میوه خوشمزه و بسیار مفیدی است که دارای کاربردهای متعدد در علم پزشکی و داروسازی، پخت و پز و صنعت آرایشی بهداشتی می باشد. نارگیل از مواد غذایی رایج در آشپزخانه های هندی ها است و صدها گونه از آن در سراسر هند یافت می شود که طعم آن ها با توجه به خاک آن تغییر می کند.

    نارگیل دارای فواید و مزایای سلامتی بیشماری می باشد. از دیابت و درمان سرطان گرفته تا خواص ضدپیری، چربی سوزی و کاهش وزن همگی در حیطه فواید نارگیل قرار گرفته است. از آب و روغن نارگیل نیز برای تهیه ماسک های پوست و مو، درمان انواع جوش و آکنه، درخشندگی پوست و درمان ریزش مو استفاده می شود.

    طبع نارگیل گرم و خشک است.

    در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا شما را با بخشی از فواید و خواص بی نظیر نارگیل برای سلامتی، درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو آشنا می کنیم.

    خواص نارگیلخواص نارگیل

    خواص درمانی و فواید نارگیل

    1. منبع غنی فیبر

    نارگیل میوه ای سرشار از فیبر است که حدود 61 درصد فیبر را تامین می کند. فیبر موجود در نارگیل سرعت آزاد شدن قند خون را کاهش داده و موجب انتقال آن به سلول ها و تبدیل به انرژی می شود. این عمل در کاهش استرس در سیستم آنزیمی و لوزالمعده مفید بوده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

    2. کنترل دیابت

    مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود بخشیده و با تاثیر مثبت روی هورمون های کنترل قند خون، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

    3. تقویت سیستم گوارشی

    نارگیل دارای مزایای گوارشی بوده و باعث هضم بهتر غذا می شود و از اختلالات معده و روده پیشگیری می کند. مصرف نارگیل در درمان تهوع نیز مفید است.

    4. ضدپیری

    سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین موجود در نارگیل دارای اثر ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

    5. تقویت سیستم ایمنی

    مصرف نارگیل برای سیستم ایمنی بدن عالی است. نارگیل به دلیل دارا بودن خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی، از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر محافظت کرده و مصرف آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو، عفونت ادراری و کرم های روده مفید است.

    6. آب کردن چربی دور شکم

    برای از بین بردن چربی های حفره شکمی نارگیل مصرف کنید. چربی شکم از خطرناک ترین انواع چربی و عامل اصلی برخی بیماری ها می باشد. مصرف روزانه 200 گرم نارگیل باعث کاهش چشمگیر چربی های دور شکم و دور کمر در 12 هفته می گردد.

    7. چربی سوزی و افزایش انرژی

    مصرف نارگیل باعث چربی سوزی و در نتیجه افزایش انرژی بدن می شود. تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل با مصرف انرژی بدن، در کاهش وزن اثر فوق العاده دارد.

    تحقیقات نشان می دهد نارگیل باعث کاهش اشتها می شود، به طوری که افراد بعد از مصرف نارگیل می توانند تا چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا اثر هیپوگلیسمی (کاهش قند خون) سپری کنند.

    8. بهبود عملکرد تیروئید

    نارگیل روی عملکرد درست غده تیروئید تاثیر مثبت گذاشته و باعث کاهش عوارض خستگی مزمن در افراد می شود.

    9. ضدسرطانی

    نارگیل دارای خواص ضدسرطانی بوده و مخصوصا برای درمان سرطان کولون و سرطان سینه بسیار مفید است.

    10. جلوگیری از عفونت ادراری

    خواص دیورتیک نارگیل در درمان عفونت های ادراری تاثیر فوق العاده ای دارد.

    11. تنظیم کلسترول خون

    مصرف نارگیل در بهبود سطح کلسترول خون موثر بوده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی های اشباع موجود در نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب شده و کلسترول بد خون را کنترل می کند.

    12. سلامت استخوان ها

    مصرف روزانه و مرتب نارگیل در افزایش رشد استخوان ها مفید است. نارگیل باعث بهبود توانایی بدن در جذب کلسیم و منگنز شده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

    13. درمان صرع

    نارگیل حاوی مقادیر بالای چربی اشباع شده اما بی ضرر است. اسیدهای چرب موجود در نارگیل از دستگاه گوارش مستقیما به کبد منتقل شده و به کتون تبدیل می شوند که برای درمان اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر مفید است.

    خواص آب نارگیل

    14. بارداری

    آب نارگیل برای افزایش سیستم ایمنی بدن و سلامتی زنان باردار و نوزاد مفید است و از بروز انواع عفونت های خطرناک پیشگیری می کند. همچنین باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک می گردد که در حفظ سلامت عمومی جنین نقش مهمی را ایفا می کند.

    15. سلامت دهان و دندان

    برای از بین بردن باکتری های دهان، خوشبو کردن دهان و حفظ سلامت عمومی دندان ها از آب نارگیل به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

    16. مغذی و سالم

    آب نارگیل از شیر لبنی سالم تر و مغذی تر است و همانند شیر مادر دارای اسید لوریک می باشد. از دیگر مزایای آن این است که به طور طبیعی استریل شده و یک نوشیدنی طبیعی هم سطح خون به شمار می رود.

    17. آبرسانی بدن

    آب نارگیل حاوی مواد مغذی است که در حفظ هیدراتاسیون و آبرسانی بدن تاثیر مثبت دارد و برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت های بدنی شدید انجام می دهند، مصرف آن توصیه می شود. آب نارگیل جایگزین خوب برای آب معدنی است زیرا علاوه بر خوشمزه بودن، دارای ارزش غذایی عالی می باشد.

    18. درمان سوزش معده

    آب نارگیل برای درمان ترش کردن و سوزش معده مفید است.

    19. کودکان

    – مصرف آب نارگیل باعث درمان اسهال و استفراغ درکودکان می شود. همچنین تقویت کننده انرژی است که مصرف روزانه آن برای کودکان توصیه می شود.

    – مصرف نارگیل باعث تقویت و رشد استخوان کودکان شده و از پوسیدگی دندان پیشگیری می کند.

    – گرفتگی عضلانی در کودکان از نشانه های کمبود پتاسیم در بدن است، آب نارگیل منبع غنی پتاسیم است و برای بچه ها به ویژه کودکانی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند بسیار مفید است.

    – خواص ضدویروسی و آنتی باکتریایی آب نارگیل برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی کودکان مفید است.

    – مصرف نارگیل از بروز عفونت های ادراری در کودکان پیشگیری کرده و عمل هضم را بهبود می بخشد.

    خواص نارگیل برای پوست

    20. مرطوب کننده پوست

    استفاده از روغن نارگیل روی پوست از خشکی و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری کرده و پوست را مرطوب و نرم نگه می دارد. همچنین باعث درمان عفونت و بیماری های پوستی می شود.

    21. پاک کننده پوست

    برای دفع سموم، قارچ ها و باکتری هایی که در لایه های بیرونی پوست وجود دارد، می توان از پاک کننده های نارگیل استفاده کرد که علاوه بر سم زدایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و حفاظت از پوست می شود.

    22. پیشگیری از سرطان پوست

    مصرف روغن نارگیل باعث افزایش رطوبت و چربی موجود در پوست شده و با بلاک کردن برخی اشعه های مضر از بروز سرطان پوست پیشگیری می کند.

    23. جوانسازی پوست

    استفاده از روغن نارگیل راه عالی برای حفظ شادابی و جوانسازی پوست است.

    قبل از دوش گرفتن، چند قطره روغن نارگیل روی پوست بمالید، در حین دوش گرفتن منافذ پوست باز شده و جذب روغن از طریق پوست به صورت موثری انجام می شود. این کار را به صورت منظم انجام دهید تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

    24. پاکسازی پوست

    مصرف نارگیل باعث سلامت و زیبایی پوست می شود. کافیست 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل را روی پوست ماساژ دهید، این کار موجب رفع جوش و بثورات پوستی شده و به پاکسازی پوست کمک می کند.

    25. زیبایی پوست

    مصرف منظم نارگیل باعث بهبود گردش خون شده و اکسیژن رسانی به سلول های پوست را افزایش می دهد. این کار باعث تنفس بهتر پوست می شود و تاثیر عالی روی زیبایی و سلامت آن دارد.

    26. درمان پوست چرب

    آب نارگیل برای درمان پوست چرب نیز کاربرد دارد، زیرا باعث پاک شدن چربی های پوست شده و برای رفع آکنه، لکه های سیاه و قرمز موثر است.

    ماسک روشن کننده پوست نارگیل

    برای داشتن پوستی روشن و صاف نصف قاشق زردچوبه را به 1 قاشق پودر صندل چوب و مقداری آب نارگیل مخلوط کرده و 3 بار در هفته روی پوست خود بمالید.

    27. پاک کننده آرایش

    برای پاک کردن آرایش چشم کافیست مقداری پنبه را به چند قطره روغن نارگیل آغشته و روی ناحیه موردنظر بمالید.

    28. اسکراب بدن

    اسکراب بدن روغن نارگیل

    برای تهیه اسکراب خانگی مقداری روغن نارگیل را با 1 فنجان شکر قهوه ای مخلوط کرده و هم بزنید. سپس مقداری گوشت نارگیل خرد شده به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری آب نارگیل و عدس را با هم ترکیب و به شکل خمیر درآورده و به مدت 2 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید.

    خواص نارگیل برای مو

    29. درمان ریزش مو

    استفاده از آب و روغن نارگیل برای درمان ریزش مو مفید می باشند. کافیست قبل از حمام موهای خود را با آب یا روغن نارگیل ماساژ داده و سپس بشویید. این کار باعث تقویت و پرپشت شدن موها شده و موها را صاف و نرم می کند.

    30. درمان شوره سر و شپش

    خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی نارگیل برای عفونت های پوستی مفید بوده و شوره سر، خارش و شپش را، که از عوامل کاهش رشد مو هستند درمان می کند.

    خواص و فواید نارگیل سبزخواص و فواید نارگیل سبز

    مقایسه آب نارگیل و شیر نارگیل

    شیر نارگیل از نوشیدنی های فوق العاده مقوی و خوشمزه است که با نام “مایع معجزه” نیز مشهور می باشد. شیر نارگیل به همراه محصولات دیگر نارگیل مانند آب نارگیل و روغن نارگیل از سالم ترین مواد مغذی موجود در جهان محسوب می شوند.

    شیر نارگیل به صورت طبیعی در داخل گوشت نارگیل رسیده وجود دارد و با آب نارگیل متفاوت است. هنگامی که پوست نارگیل را جدا می کنید، آب طبیعی سفیدرنگی از آن خارج می شود که “آب نارگیل” است، برای به دست آوردن شیر نارگیل، لازم است گوشت آن را به همراه مقداری آب، در مخلوط کن مخلوط کنید تا شیر نارگیل به دست بیاید.

    دقت شود آب نارگیل بیشتر در نارگیل های نارس ( حدود 5 تا 7 ماهه) یافت می شود اما برای تولید شیر نارگیل بیشتر، بهتر است از نارگیل های رسیده که آب به داخل گوشت آن ها نفوذ کرده استفاده کنید.

    آب نارگیل در مقاسیه با شیر نارگیل دارای مقادیر بیشتری قند و الکترولیت های خاص می باشد اما شیر نارگیل حاوی اسیدهای چرب اشباع شده و کالری بیشتر می باشد.

    آب نارگیل دارای مقادیر کم کالری، کربوهیدرات، قند و چربی می باشد. از سوی دیگر منبع غنی ویتامین C، ویتامین B و پروتئین است.

    خواص شیر نارگیل

    از جمله خواص شیر نارگیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    – انرژی زا
    – کاهش کلسترول خون
    – کاهش فشار خون بالا
    – جلوگیری از سکته قلبی و مغزی
    – جایگزین شیر لبنی برای گیاهخواران
    – کاهش وزن و چربی سوزی
    – تقویت ماهیچه ها
    – پیشگیری از خستگی
    – بهبود هضم
    – پیشگیری از کم خونی
    – درمان آرتریت
    – درمان زخم ها

    روش های مصرف نارگیل در پخت و پز

    با توجه به مزایای سلامتی و شاخص گلیسمی پایین نارگیل، این میوه خوشمزه به صورت های مختلف در صنعت پخت و پز کاربرد دارد، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    آرد نارگیل؛ که بدون گلوتن بوده و دارای کربوهیدرات پایین و فیبر بالا می باشد.

    شیر و کرم نارگیل؛ شیر نارگیل با مخلوط کردن گوشت نارگیل خرد شده با آب در مخلوط کن به دست می آید. کرم نارگیل همان شیر نارگیل است که آب به آن اضافه نشده باشد.

    شکر نارگیل؛ از شیره نارگیل به دست می آید. شیره نارگیل مایعی با طعم شیرین می باشد که از زمان جوانه زدن گل تا بزرگ شدن نارگیل ها از آن استخراج می شود. شکر نارگیل یک ماده غذایی کم گلیسمی محسوب می شود که برای دیابتی ها مفید و جایگزین خوبی برای شیرین کننده های دیگر است.

    مقایسه نارگیل سبز و قهوه ای

    نارگیل تازه به دو صورت نابالغ و رسیده یافت می شود . نارگیل نابالغ دارای پوسته سبز یا سفید است (که پوست سبز آن جدا شده باشد). این نوع نارگیل ها معمولا از انواع آسیایی می باشند. نارگیل رسیده دارای پوسته قهوه ای است.

    نارگیل سبز دارای آب بیشتری بوده و گوشت آن حالت ژله ای و نرم است اما نارگیل رسیده و قهوه ای درای گوشت سخت و آب کمتری است.

    نارگیل سبز به دلیل دارا بودن آب نارگیل فراوان، دارای مزایای سلامتی به ویژه برای ورزشکاران می باشد و آبرسانی بدن را افزایش داده، برای عضلات و اعصاب مفید می باشد.

    ارزش غذایی نارگیل

    کالری: 354
    کربوهیدرات: 1.23 گرم
    پروتئین: 3.3 گرم
    چربی: 33.49 گرم
    فولات: 26 میکروگرم
    ویتامین C: به مقدار 3.3 میلی گرم
    سدیم: 20 میلی گرم
    پتاسیم: 356 میلی گرم
    کلسیم: 14 میلی گرم
    مس: 0.43 میلی گرم
    آهن: 2.43 میلی گرم
    منیزیم: 32 میلی گرم
    منگنز: 1.5 میلی گرم

    تاریخچه نارگیل

    برخی معتقدند گیاه نارگیل متعلق به نواحی جنوبی آسیا می باشد و گروه دیگر منشا آن را منطقه شمال غربی آمریکای جنوبی می دانند. هزاران سال است که میوه نارگیل توسط انسان مورد استفاده قرار می گیرد. نارگیل در مناطق گرمسیر رشد می کند و به دلیل سبک بودن و شناور ماندن در آب، در سفرهای دریایی به نقاط مختلف جهان منتقل شده است.

    مدارک موجود نشان می دهد میوه نارگیل با تلاش مسافران جزایر پلینزی به هاوایی برده شد. نام “coconut” به معنای نارگیل توسط کاشفان اسپانیایی و پرتغالی برای این میوه در نظر گرفته شد. این نام از El Coco به معنای هیولای افسانه ای مصر گرفته شده است. علت این نامگذاری، احتمالا به دلیل هسته بزرگ و موی اطراف میوه نارگیل است.

    فسیل های کشف شده در نیوزیلند نشان می دهد درخت نارگیل (یا مشابه آن ) حدود 15 میلیون سال پیش در سواحل نیوزیلند رشد می کرده است.

    عوارض جانبی و مضرات نارگیل

    – نارگیل حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده می باشد که مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث افزایش کلسترول خون و بروز بیماری قلبی گردد.

    – افرادی که از آلرژی های غذایی، مخصوصا حساسیت به دانه های آجیل رنج می برند بهتر است در مصرف نارگیل احتیاط کنند. آلرژی به روغن نارگیل اگرچه بسیار نادر است اما در صورت بروز ممکن است بسیار خطرناک باشد.

    – مصرف بیش از حد گوشت، شیر یا روغن نارگیل ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی شود. با توجه به مقادیر بالای کالری و چربی اشباع شده موجود در نارگیل، بهتر است مصرف خود را به مقادیر معمولی در طول روز کاهش دهید.

    منبع: stylecraze – draxe – sunwarrior – gardenerdy – seedguides


  
  

مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار


 

  • مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار

    لباس‌هایی که می‌پوشیم بخش مهمی از سلیقه و علایق ما را نشان می‌دهند؛ با وجود این هر محیطی به لباسی که دوستش داریم و معمولاً می‌پوشیم، نمی‌خورد. گاهی لازم است علایق شخصی‌مان را با بعضی قوانین ساده ترکیب کنیم تا بتوانیم با توجه به موقعیتی که در آن قرارگرفته‌ایم، ست لباس مناسب‌تری انتخاب کنیم. در این نوشته به بعضی قوانین ساده اما کاربردی انتخاب ست لباس مردانه برای محیط کار می‌پردازیم.

    تشخیص فضای محیط کار

    جو یا فضای محیط کارتان چطور است؟ به طور کلی فضای محیط کار هر کس در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرد:

    1. رسمی
    2. نیمه‌رسمی
    3. غیررسمی
    1. لباس مناسب برای محیط رسمی

    مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار

    معمولاً میزان رسمی بودن فضای محل کار را می‌توان از میزان صمیمیت افراد و نوع مراجعان آن متوجه شد. محیط کار رسمی معمولاً جدیت زیادی دارد، صمیمیت بین کارمندان کم است و مراجعان نیز رسمی هستند. برای چنین محیطی آشنایی با انواع ست و مدل‌های لباس مردانه خوب است؛ اما بهتر آن است که سراغ گزینه‌ای بروید که کمترین میزان ریسک را برایتان به دنبال دارد. این گزینه کت و شلوار رسمی است. نکاتی که باید در مورد انتخاب پوشش در محیط کار تمام ‌رسمی رعایت کنید شامل موارد زیر می‌شود:

    • سراغ کت و شلوار مردانه ای بروید که کاملاً فیت بدنتان باشد؛ کتی که سر آستین‌هایش خیلی بلند باشد یا شلواری که یک سایز برایتان بزرگ است، رسمیت لازم را به بیننده منتقل نمی‌کند.
    • بهتر است کت و شلوارتان هم‌رنگ باشند. از هر تغییری که ممکن است از جدیتتان کم کند، بپرهیزید.
    • بهترین کفش برای ساختن یک ست مردانه تمام رسمی، کفش چرمی است. بهتر است رنگ کفش در هماهنگی کامل با رنگ کت و شلوار باشد.
    • بهتر است رنگ کفش چرم مردانه و کمربندتان یکی باشد.
    • پیراهن سفید، عاجی و آبی ملایم برای ساختن یک ست تمام رسمی در محل کار ایده آل هستند. برای مثال کت و شلواری مشکی به همراه یک پیراهن سفید تمیز و اتو کشیده را تصور کنید که ابهت دیگری به شما خواهد داد.
    • به‌هیچ‌وجه سراغ استفاده از زیورآلات مردانه نروید.
    • بهتر است رنگ کت و شلوارتان تیره باشد.
    1. لباس مناسب برای محیط نیمه رسمی

    در یک محیط کاری نیمه رسمی جدیت به اندازه مورد قبلی نیست؛ اما صمیمیت زیادی هم دیده نمی‌شود. کارمندان ممکن است همدیگر را به اسم کوچک صدا بزنند؛ اما از ارتباط دوستانه با هم خودداری کنند. (برای آشنایی بیشتر با رفتارهای غیرحرفه‌ای در محیط کاری این مطلب را بخوانید.) اگر محیط کار شما هم این ویژگی‌ها را دارد، بهتر است از موارد زیر برای ساختن استایل مناسب خودتان کمک بگیرید:

    • یکی از کاربردی‌ترین وسایلی که برای ساختن ست مردانه محل کار نیمه رسمی به آن نیاز دارید، کت تک است. وجود یک یا دو مدل کت تک مردانه یا یکی دو کاردیگان و ژاکت به شما امکان ساختن یک ست نیمه رسمی را می‌دهد.
    • لازم نیست حتماً شلوار فاستونی بپوشید، پوشیدن شلوار کتان با رنگ‌های خنثی یا تیره هم خوب است.
    • چون در محیط نیمه رسمی همچنان رگه‌هایی از جدیت وجود دارد، سراغ شلوار جین نروید.
    • از انداختن زیورآلات رنگارنگ خودداری کنید. اگر به استفاده از زیورآلات علاقه زیادی دارید، سراغ دستبند مردانه چرمی یا سایر زیورآلات با رنگ‌های تیره‌تر و مدل‌های رسمی‌تر بروید.
    • همچنان پیشنهاد می‌کنیم کفش و کمربند چرمی انتخاب کنید. این بار می‌توانید به جای هم‌رنگ بودن، سراغ رنگ‌های هم‌خانواده بروید.
    • استفاده از کیف های مردانه چرم و دست دوز برای موقعیت شما بسیار مناسب است. بین رنگ کفش، کمربند و کیف نوعی هماهنگی برقرار کنید.
    • داشتن پیراهن مردانه یا حتی پولوشرت آبی و سفید در کمدتان ضروری است. پیراهن آبی را با یک شلوار شیری یا طوسی ست کنید.
    1. لباس مناسب محیط غیر رسمی

    مهم‌ترین قوانین ست کردن لباس مردانه برای محل کار

    شرکت‌های استارتاپی یا محیط‌های کاری نوپا که کارمندان جوان دارند، معمولاً به‌صورت ناخودآگاه در دسته محیط کاری غیر رسمی قرار می‌گیرند دارند. روحیه کار تیمی در این محیط‌ها زیاد است، افراد معاشرت و همکاری زیادی دارند و بینشان صمیمیت دیده می‌شود. در چنین محیطی از نکات زیر برای انتخاب پوشش کمک بگیرید.

    • هرچقدر باید دور استفاده از شلوار جین و کفش کتانی را در دو محیط رسمی و نیمه رسمی خط قرمز بکشید، استفاده از این دو گزینه در محیط کاری غیر رسمی مجاز است.
    • اگر دوست دارید مردانه‌تر به نظر برسید به جای کفش کتانی، کالج مردانه بپوشید.
    • در محیط کار غیر رسمی با خیال راحت تی شرت‌های شاد و رنگی بپوشید.
    • داشتن پولوشرت، کاردیگان و کت تک در ساختن یک استایل مردانه شیک به شما کمک می‌کند.
    • استفاده از زیورآلات شاد و رنگی برای شما آزاد است.

    نکات تکمیلی برای آراستگی بیشتر

    1. همیشه تمیز و مرتب باشید. هر روز دوش بگیرید، از دئودورانت استفاده کنید و عطر بزنید.
    2. موهایتان را کوتاه، مرتب و آراسته نگه دارید.
    3. عطری ملایم انتخاب کنید که اگر مورد علاقه اطرافیانتان نبود، آن‌ها را از دور و برتان فراری ندهد.
    4. لباس‌های تمیز و اتو کرده بپوشید. هیچ وقت از لباس‌های کهنه استفاده نکنید و برای لباس خوب و شیک هزینه کنید.

  
  
<      1   2   3